Festiwal Gier Planszowych „Hivecon 2.0” – Krakowskie Planszówki

Home / Aktualności / Festiwal Gier Planszowych „Hivecon 2.0” – Krakowskie Planszówki

W dniach 08-09 października braliśmy udział w Festiwalu Gier Planszowych „Hivecon 2.0” – Krakowskie Planszówki. Było to wydarzenie zorganizowane dla osób zainteresowanych grami planszowymi oraz grywalizacją. Odbyło się ono w Artatece Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie przy ulicy Rajskiej. W wydarzeniu przez 2 dni wzięło odział blisko 500 osób, dla których były przygotowane różne wydarzenia i strefy tematyczne: gamesroom’y, kiermasz gier planszowych, wypożyczalnia gier planszowych, strefa chillout, foodie oraz sala kreatywna. Odbyły się także tematyczne prelekcje nt. projektowania gier, LARP-ów, RPG, turnieje gier planszowych, gry wielkoformatowe, gry RPG oraz quizy z nagrodami i rozgrywka grywalizacyjna. 

UEK reprezentował Dr Marek Makowiec wraz ze studentami z Koła Naukowego „IDEA” – który wystąpił z prelekcją pt.: „Grywalizacja – co to w sumie jest?”. Dodatkowo wspólnie z partnerem UEK – Firmą Aribo Sp. z.o.o. przygotowaliśmy rozgrywkę grywalizacyjną dla osób, które odwiedziły festiwal. Wykorzystaliśmy platformę Aribo, na której przygotowaliśmy specjalne misje i zadania: zagadki logiczne, wskazówki jak i gdzie odnaleźć ukryte znaczniki zlokalizowane w różnych miejscach w budynku Biblioteki (od parteru do 3 piętra), krótka historia gier oraz pytania na które trzeba było odpowiedzieć w miarę możliwości jak najszybciej. 

Aplikacja daje możliwość śledzenia na bieżąco wyników i pokazuje ranking osób, które ukończyły wszystkie misje. Łącznie wszystkie misje w ciągu dwóch dni ukończyło blisko 50 osób, a 3 najlepsze osoby z listy rankingowej otrzymały nagrody w formie gier planszowych oraz książek o tematyce gier i grywalizacji. 

Podczas festiwalu można było także przetestować aplikację „MENTIS”, stworzoną przez firmę Aribo. Celem aplikacji jest przeciwdziałanie negatywnym emocjom i wyciszenie osób, które chcą poprawić swój dobrostan. Każdy biorący udział w festiwalu mógł przetestować funkcjonalność aplikacji za pomocą specjalnych okularów do obsługi wirtualnej rzeczywistości. Jej działanie polega na stosowaniu medytacji wewnętrznej w celu m.in. uspokojenia, wyciszenia złych emocji i zrelaksowania osoby poddającej się jej.