Rynki zagraniczne i współpraca międzynarodowa

Wersja do druku

Zapraszamy

  • przedsiębiorstwa i instytucje, które poszukują wiedzy oraz szczegółowych analiz o danym rynku/rynkach zagranicznych, z uwagi na konieczność podjęcia określonych działań gospodarczych, społecznych, politycznych tego rynku/rynków dotyczących
  • szczególnie zachęcamy firmy oczekujące doradztwa i pomocy w nawiązaniu współpracy handlowej i gospodarczej

Oferujemy

  • przeprowadzanie wszechstronnych badań i analiz uwarunkowań mikro- i makroekonomicznych z uwzględnieniem aspektów prawnych, politycznych i społecznych danego kraju/rynku
  • opracowanie ekspertyz i opinii dotyczących wybranego sektora bądź aspektu działalności na danym rynku zagranicznym
  • przeprowadzanie analizy potencjału eksportowego przedsiębiorstwa
  • badanie rynków zagranicznych pod kątem rozpoczęcia lub rozszerzenia działalności gospodarczej, wybór rynku zagranicznego i opracowanie strategii internacjonalizacji
  • przygotowywanie strategii i biznes planów przedsiębiorstwa na potrzeby danego rynku/rynków zagranicznych
  • doradztwo i pomoc we wdrożeniu przygotowanych planów rozwoju na terenie danego kraju
  • opracowywanie zaleceń odnośnie polityki handlowej i strukturalnej
  • analizy tendencji rozwojowych w międzynarodowej wymiany towarów i usług w dobie globalizacji
  • doradztwo w zakresie finansów międzynarodowych i finansowych aspektów wymiany handlowej
  • ekspertyzy z wybranych zagadnień współpracy międzynarodowej takich jak:
    • protekcjonizm handlowy
    • Fair Trade na świecie
    • marketing międzynarodowy
    • zarządzanie międzynarodowe
    • polityka UE w zakresie przedsiębiorczości i innowacji
    • fundusze unijne i polityka strukturalna UE
  • szkolenia z zakresu:
    • dokumentacja w handlu zagranicznym
    • metody płatności w handlu zagranicznym
    • międzynarodowe transakcje handlowe i gospodarcze
    • instrumenty regulacji polityki handlowej
    • metody zabezpieczania przed ryzykiem walutowym
    • negocjacje w handlu zagranicznym
    • międzynarodowe zwyczaje, niuanse i formuły handlowe
    • formułowanie strategii i programów marketingowych związanych z wejściem i konkurowaniem przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych

Korzyści

  • zapewnienie sobie bezpieczeństwa prawnego przy uruchamianiu działalności na rynku zagranicznym
  • właściwe rozplanowanie kosztów wejścia na dany rynek i związanych z tym budżetów rocznych
  • trafne prognozowanie rozwoju zagranicznych rynków zbytu i własnego eksportu
  • zminimalizowanie ryzyka inwestycyjnego przy wchodzeniu na rynek zagraniczny oraz uniknięcie nieprzyjemnych skutków błędnych ocen ekonomicznych
  • cenne porady i wsparcie fachowców od kontaktów międzynarodowych

Nasze atuty

  • wysoko wyspecjalizowana kadra ekspertów posiadających rozległe kontakty w biznesie międzynarodowym
  • bogate, wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu badań i projektów z zakresu współpracy i wymiany międzynarodowej dla przedsiębiorstw i instytucji polskich oraz zagranicznych
  • dostęp do użytecznych w tym temacie baz danych wymagających specjalnych uprawnień
  • organizacja Forum Handlu Zagranicznego (corocznej imprezy stanowiącej swoistą platformę komunikacyjną świata nauki i biznesu) przez Katedrę Handlu Zagranicznego UEK
  • ocena wyróżniająca dla kierunku Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze w ramach Katedry Handlu Zagranicznego na naszej Uczelni przyznana przez Państwową Komisja Akredytacyjna w 2014 roku