Szkolenie na temat grywalizacji i jej wykorzystania w procesie kształcenia

Home / Aktualności / Szkolenie na temat grywalizacji i jej wykorzystania w procesie kształcenia

Serdecznie zapraszamy na innowacyjne szkolenie na temat grywalizacji i jej wykorzystania w procesie kształcenia, w ramach nowo utworzonego w murach naszej Alma Mater: „Laboratorium Grywalizacyjnego”!

Bezpłatne szkolenia odbędą się na przełomie października/listopada b.r.

2 pierwsze spotkania zorganizujemy stacjonarnie w Laboratorium, a kolejne spotkania – specjalistyczne doradztwo indywidualne i wsparcie specjalistów z firmy Gamfi Sp. z o.o. oraz Aribo Sp. z. o.o. odbywać się będą zdalnie.

Szkolenia będą prowadzone na platformach grywalizacyjnych, które zostaną udostępnione do celów edukacyjnych przez firmy: Gamfi Sp. z o.o. https://www.gamfi.com/  oraz Aribo Sp. z. o.o. https://aribo.app/pl/glowna/

Rekrutacja

START: 12 października

ZAKOŃCZENIE: 22 października

Zgłoszenia

Marek Makowiec: makowiec@uek.krakow.pl

Małgorzata Smaga-Szczepańczyk: szczepam@uek.krakow.pl

O szkoleniu

Czym jest grywalizacja?

Grywalizacja/gamifikacja – można ją zdefiniować, jako działania mające na celu zmianę zachowań ludzi przy użyciu mechanizmów zaczerpniętych z gier komputerowych do odpowiedniego ich angażowania i rozwiązywania problemów.

Zazwyczaj łączy wszystkie elementy gier, ich filozofię czy mechanikę w celu wykorzystania ich w kontekstach niezwiązanych z grami. W ten sposób łączy się elementy gier logicznych, strategicznych, symulacyjnych i zręcznościowych, które mogą być z powodzeniem implementowane w konteksty niezwiązane z grami i odpowiednio kreować poglądy na świat i otaczającą nas rzeczywistość oraz wspierać np. procesy uczenia się/przyswajania wiedzy.

Szczegóły projektu

Przy wsparciu firm: Gamfi Sp. z o.o. oraz Aribo Sp. z. o.o. zostaną przeprowadzone dwa pilotażowe projekty naukowo-badawcze dla pracowników naukowo-dydaktycznych UEK i UJ oraz dla nauczycieli szkół średnich.

Pod okiem i przy wsparciu specjalistów z obu firm pracownicy naukowo-dydaktyczni i nauczyciele będą opracowywać swoje zajęcia lub ich część na wybranych platformach grywalizacyjnych.

Równocześnie po precyzyjnym sparametryzowaniu zgrywalizowanych zajęć przeprowadzona zostanie wnikliwa analiza efektów.

Od semestru letniego 2021 nauczyciele i pracownicy naukowo-dydaktyczni, którzy zgrywalizują swoje zajęcia, lub jakieś bloki tematyczne w ich ramach, będą śledzić zaangażowanie uczniów/ studentów. Obie platformy mają możliwość precyzyjnego pomiaru różnych aspektów zaangażowania osób, które biorą udział w rozgrywkach.

Wykorzystane zostaną mechanizmy z gier do tego, by zweryfikować, jak grywalizacja pomaga lub utrudnia prowadzenie zajęć w szkole/ na uczelni. Na koniec semestru letniego 2022 r. zostaną wyciągnięte wnioski, a zebrane dane pozwolą potwierdzić lub zanegować tezę, że “zgrywalizowanie zajęć w szkole/ na Uczelni pozwala na większe zaangażowanie i szybsze przyswojenie wiedzy przez młodzież oraz uzyskanie lepszych wyników, niż w kontekście zajęć tradycyjnych”.

Wyniki tych projektów będą rozpowszechnione w formie artykułów naukowych i/lub monografii w kraju i za granicą, by wykazać jak grywalizacja pomaga lub utrudnia edukację na różnych poziomach.

Dodatkowe materiały reklamowe

Spot reklamowy – https://youtu.be/ZrYrVO0ispo

Film – https://youtu.be/-7kQVJVHL-o